Általános szerződési feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK ORVOSI SZOLGÁLTATÁSOK NYÚJTÁSÁRA

BEVEZETÉS

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. Az oldal működésével, foglalási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Jelen Általános szerződési feltételek (ÁSZF) folyamatosan elérhető a következő weboldalról: https://balober.hu/aszf

Jelen dokumentum tartalmazza a Rebolab Kft., mint szolgáltató (a továbbiakban: „Szolgáltató”) által nyújtott orvosi szolgáltatásokra és az ehhez kapcsolódó időpontfoglalásra vonatkozó általános szerződési feltételeket (a továbbiakban: „ÁSZF”).

A Szolgáltató ügyfele – a továbbiakban: Ügyfél – a továbbiakban együttesen Felek között a Szolgáltató által az Ügyfél részére nyújtott orvosi szolgáltatásra és tanácsadásra vonatkozó szerződésre – a továbbiakban Szerződés – a jelen ÁSZF az irányadó.

SZOLGÁLTATÓ ADATAI:

neve: Rebolab Kft.
adószáma: 27457728-1-1
cégjegyzékszáma: 11-09-029132
Nyilvántartásba vevő hatóság: Tatabányai Törvényszék Cégbírósága
székhelye: 2500, Esztergom, Tündérkert u. 2.
levelezési címe: 2500 Esztergom, Tündérkert u. 2.
képviseli:  Dr. Balogh Bernadett ügyvezető
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe:  info@balober.hu
weboldala:  www.balober.hu
telefonszáma:  +36 70 432 1177
szerződés nyelve: magyar

Tárhelyszolgáltatás:
Mediacenter Hungary Kft.,
Cím: 6000 Kecskemét, Sosztakovics u. 3. II/6
Ügyfélszolgálat (munkanap 9-17): +06 76 575 023
E-mail: mediacenter@mediacenter.hu

Időpontfoglaló szolgáltatás (weboldalba ágyazott, felhőalapú szolgáltatás):
Név: booked4.us Kft. 
Székhely: H-2600 Vác, Zichy H. utca 12. 
E-mail: info@booked4.us 
Telefonszám: +36 1 998 9123

ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:

A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadó. A jelen Szabályzat 2023.10.01 napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 15 (tizenöt) nappal a weboldalon közzéteszi. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

A Felhasználó a Szolgáltató weboldalára történő belépéssel, így különösen a Szolgáltató által nyújtott bármely szolgáltatás igénybevételével és a weboldal használatával elfogadja és tudomásul veszi a jelen ÁSZF-ben és a Szolgáltató – mint egyben Adatkezelő – Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztatójában foglaltakat. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a weboldal tartalmának megtekintésére.

Felhasználó – egyben, mint az adatkezelési vonatkozásban Érintett – személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik, mely elérhető a következő weboldalon: https://balober.hu/adatkezelesi-tajekoztato/

Szolgáltató fenntartja magának a jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

A SZERZŐDÉS TÁRGYA

Jelen Általános Szerződési Feltételek tárgya a Rebolab Kft (székhely: 2500 Esztergom, Tündérkert u. 2.) www.balober.hu weboldalon történő vásárlással létrejött Szerződésekre terjed ki. Az ÁSZF szabályozza többek között a weboldalon történő időpontfoglalást, a díjfizetést, az online szerződéskötéssel létrejött megbízási jogviszony tartalmát, a Szerződés szerinti Szolgáltatások igénybevételét, valamint a Szerződés megszűnését.

Jelen ÁSZF személyi hatálya kiterjed a weboldalon Szolgáltatást foglaló/vásárló és a weboldalon történő foglalás/vásárlás alapján Szolgáltatást igénybe vevő valamennyi személyre.

Az ÁSZF hatálya kiterjed a weboldal használata, valamint a Szolgáltató szolgáltatásainak körébe tartozó valamennyi szerződéses jogviszonyra, amely meghatározza a Felek jogait és kötelezettségeit, illetve az egyéb szolgáltatások igénybevételével összefüggő körülményeket.

A honlapon történő időpontfoglaló kitöltésével és elküldésével, majd azt követően a Szolgáltatás igénybevételével kifejezetten kijelenti az Ügyfél, hogy a jelen ÁSZF-et megismerte, elolvasta, megértette, az abban foglaltakat magára nézve kötelezőnek fogadja el, valamint kijelenti, hogy a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.

A SZOLGÁLTATÁS

A Szolgáltató a jelen ÁSZF szerinti feltételek mellett vállalja orvosi szolgáltatások, és más kapcsolódó szolgáltatások nyújtását – a továbbiakban: Szolgáltatások – az Ügyfél részére. A Szolgáltató kijelenti, hogy a Szolgáltatások nyújtásához szükséges valamennyi szakhatósági engedéllyel rendelkezik. Az Ügyfél a Szerződés hatályba lépésének napjától megrendeli a Szolgáltató által nyújtott Szolgáltatásokat, és kötelezettséget vállal arra, hogy azokat szerződés szerinti feltételek mellett igénybe veszi, szerződéses kötelezettségeit maradéktalanul teljesíti.

A Szolgáltatás teljesítéséhez nélkülözhetetlen a szerződő felek együttműködése.

Amennyiben az Ügyfél a szerződéses és jogszabályban előírt tájékoztatási kötelezettségének nem, vagy nem megfelelően tesz eleget, úgy a Szolgáltató mentesül az ebből eredő következmények viselése alól, ezekért a Szolgáltatót, vagy a kezelő orvost sem szakmai, sem anyagi felelősség nem terheli.

IDŐPONT FOGLALÁSA

Időpont foglalásra kizárólag a honlapon keresztül, regisztrációval vagy anélkül online van lehetőség az alábbiak szerint:

Regisztráció

Az időpont-foglalás indításához az Ügyfél nem köteles regisztrálni, viszont a regisztrált ügyfelek később online módosíthatják/törölhetik az időpontokat. A regisztráció során az Ügyfélnek meg kell adnia nevét és e-mail címét, telefonszámát és jelszavát, melynek rögzítésével saját fiókot hoz létre.

Szolgáltatás és időpont kiválasztása 

Az Ügyfél kiválaszthatja a rendelés helyét, szolgáltatás típusát illetve az időpontját. Ennek rögzítése után köteles megadni a számlázási címét. Ezután regisztrált Ügyfél esetén a fiók segítségével, regisztrálatlan Ügyfél esetén e-mail címmel és telefonszámmal rögzítheti a foglalását.

Ha az Ügyfél egyetért a foglalás összegzésében szereplő adatok helyességével, akkor a megrendelés elküldéséhez az Ügyfél a „Foglalás véglegesítése” gombra kattint, mellyel lezárhatja a megrendelését.

Az Ügyfél a „Foglalás véglegesítése” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után.

Fizetés

A szolgáltatás kiválasztása és megrendelése, illetve az időpontfoglalása után az Ügyfél a pénztár felületre érkezik. A honlapon kizárólag az online bankkártyás fizetés lehetséges. Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. (székhely: 1117 Budapest, Infopark sétány 1., I. ép. 5. em. 5.)a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013. http://alk.mnb.hu/data/cms2462025/keksz_16397232.pdf)

A rendszer biztonságos csatornát használ és automatikus. Az érintett Intézmény kizárólag a Felhasználó által megadott, a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat kapja meg a 128 bites SSL titkosítással ellátott fizetőoldalon. A megrendeléssel kapcsolatos személyes adatokról és a vásárlás tartalmára vonatkozó információkról az Intézmény nem kap értesítést Szolgáltatótól. Továbbá a fizetőoldal adattartalmáról a Szolgáltató szintén nem értesül, azokhoz csak az Intézmény férhet hozzá. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a bank oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez a Felhasználó internet böngésző programjának támogatnia kell az SSL titkosítást. A megrendelés végösszegeként kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül a Felhasználó folyószámláján.

Számlázás

A Szolgáltató a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektromos számlát állít ki a Számlázz.hu szoftver segítségével. Ön a jelen ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához. A megrendelt szolgáltatás számláját elektronikus formában továbbítjuk a vásárláskor megadott e-mail címre.

SZOLGÁLTATÓ JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI

A Szolgáltató kötelezettséget vállal a Szerződésben foglalt Szolgáltatások szakszerű és szerződés szerinti, megfelelő nyújtására.

Amennyiben a Szolgáltató rajta kívül álló okok miatt átmenetileg nem képes a Szolgáltatásokat az általa korábban visszaigazolt időpontban nyújtani, úgy köteles az Ügyfelet ezen ok megismerésétől számított 3 órán belül értesíteni, az Ügyfél által a regisztráció során megadott elérhetőségei egyikén, mely során a Szolgáltató köteles új időpontot egyeztetni.

Szolgáltatónak jogában áll az Ügyfél szerződés szerinti jogainak felfüggesztésére és a Szolgáltatás jövőben történő nyújtásának korlátozására Ügyfél felé, amennyiben:

  • Felhasználó megsérti jelen ÁSZF rendelkezéseit, így általa tanúsítandó magatartásra vonatkozó kötelezettségeit vagy
  • amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között a Szolgáltatás korábbi igénybevétele során vagy azon kívüli okból olyan nézeteltérés alakult ki, amely a Szolgáltató álláspontja szerint nem teszi lehetővé a Szolgáltatás sikeres nyújtásához szükséges megfelelő beteg-orvos kapcsolat fenntartását.

Szolgáltató ezen esetekben jogosult a Felhasználó időpontfoglalását törölni és a téves utalást visszajuttatni a Felhasználó részére.

Szolgáltató a szerződés teljesítésével kapcsolatosan bekövetkező károkért a legteljesebb mértékben kizárja, az irányadó jogszabályoknak megfelelően lehetővé tett keretek között.

Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az orvos-beteg kapcsolat súlyos bizalmi válsága esetén visszautasítsa a vizsgálatot.

Szolgáltató rögzíti és az Ügyfél jelen ÁSZF elfogadásával elfogadja, hogy a Szolgáltató a dokirex.hu oldalán keresztül a Szolgáltató saját felhasználói licencével az EESZT rendszerébe rögzíti az Ügyfél adatait, elkészíti az ambuláns lapot, valamint az e-receptet, melyet az Ügyfél a TAJ száma megadásával bármelyik magyarországi gyógyszertárban kiválthat.

AZ ÜGYFÉL JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI

Az Ügyfél köteles a Szolgáltatónak a szolgáltatás kiválasztása során megjelölt díjat a Szolgáltató részére, határidőben megfizetni.

Az Ügyfél és az általa megjelölt, a szolgáltatást igénybe vevő személy köteles az ÁSZF mellékletében található Adatkezelési Tájékoztatót megismerni, és a Szolgáltatás igénybevételével elismeri, hogy megismerte és elfogadja az ott leírtakat.

Az Ügyfél köteles az általa kiválasztott vizsgálaton az általa lefoglalt időpontban részt venni.

Elállás joga

Amennyiben az Ügyfél az időpontfoglalását legalább 48 órával az időpontot megelőzően írásban lemondja, a kifizetett konzultációs díj részére visszafizetésre kerül. Ehhez a lemondással egyidejűleg meg kell adnia a bankszámlaszámot, ahová a kifizetés teljesíthető. Az Ügyfél által lefoglalt időponthoz képest 48 órán belüli, Ügyfél részéről történő lemondás esetén a díj nem kerül visszafizetésre. A foglalt időpont előtt legalább 48 órával történő lemondás szabadon megtehető és tetszőlegesen új időpont foglalható, vagy az összeg  visszakérhető a bankszámlaszám megadásával.

A SZOLGÁLTATÁS DÍJA

Az Ügyfél a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokért díjfizetésre köteles. A fizetendő díj a Szolgáltató honlapján a a kért vagy szükséges szolgáltatás függvényében feltüntetett díj. (www.balober.hu). Időpont foglalásakor a Szolgáltatás kiválasztási lehetőségnél feltüntetett foglalási díjat vagy konzultáció díját köteles megfizetni. A fennmaradó összeget az orvosi konzultáció alkalmával készpénzben vagy bankkártyás fizetéssel tudja megfizetni.

A Szolgáltatás igénybevételének díja megkezdett konzultációnként kerül elszámolásra. A mindenkor hatályos ellátási díjakat a weboldal kezdőlapja tartalmazza. 

A Szolgáltatás megrendelése az időpont foglalásával és a foglalási díj megfizetésével (bankkártyás fizetés) jön létre.

Amennyiben nem áll rendelkezésre megfelelő összeg a Szolgáltatási díj fedezésére, vagy a Felhasználó a díjfizetést az időpontfoglalást nem hajtja végre, a Megrendelés semmisnek tekintendő és a Felhasználó által választott időpont – a Felhasználó egyidejű e-mailben történő értesítése mellett – felszabadul.

A honlapon szereplő árak nettó árak, tárgyi adómentesek.

TITOKTARTÁS, ADATVÉDELEM

A Felek a szolgáltatás során tudomásukra jutott adatokat a 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról, Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és  az ilyen adatok szabad áramlásáról, személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény, valamint az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvényben foglaltaknak, a 1997. évi CLIV. törvény az egészségügyről szabályairól és a Magyar Orvosi Kamara Etikai Kódexében foglaltaknak megfelelően kötelesek kezelni.

Orvosi titok védelme: A Szolgáltatót, valamint a szolgáltatóval alkalmazotti jogviszonyban álló más személyt a beteg egészségi állapotával kapcsolatos adat, továbbá a munkavégzéssel kapcsolatosan tudomására jutott egyéb adat vonatkozásában időbeli korlátozás nélkül titoktartási kötelezettség terheli. A titoktartási kötelezettség független attól, hogy az adatokat milyen módon ismerte meg.

A Felek tudomásul veszik és vállalják, hogy jelen ÁSZF, továbbá a Szerződés és mellékletei tartalma, továbbá a Szerződés alapján egymás részére átadott valamennyi adat, információ üzleti titoknak minősül, mint ilyen bizalmasan kezelendő, és harmadik személyek tudomására hozni, valamint a Szerződésben meghatározott céltól eltérően felhasználni tilos, kivéve, ha a másik fél az adott adatot nyilvánosságra hozta, vagy nyilatkozott ezen adat nyilvánosságáról. A Felek kötelezik magukat arra, hogy védik és őrzik, üzleti titokként bizalmasan kezelik a Szerződés teljesítése során tudomásukra jutott adatokat, bizalmas adatokat, információkat, bizalmas információkat, dokumentumokat, és minden erőfeszítést megtesznek annak érdekében, hogy azok megfelelő védelmét biztosítják.

A Felek a bizalmas adatokat, bizalmas információkat csak a Szerződés teljesítése céljából használhatják fel, a tudomásukra jutott adatokat, információkat pedig csak a másik Fél előzetes írásbeli hozzájárulásával hozhatják nyilvánosságra, kivéve, ha a közlésre jogszabály kötelez.

A fenti titoktartási kötelezettség a Szerződés fennállta alatt és annak bármely okból történő megszűnését követően is korlátlan ideig hatályban marad. A Felek felelősséggel tartoznak minden olyan kárért, amely ezen adatkezelési, titoktartási kötelezettségük megszegéséből származik.

A BETEG PANASZÁNAK KIVIZSGÁLÁSA

A Szolgáltató célja, hogy valamennyi szolgáltatást megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Ügyfélnek mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti – info@balober.hu e-mail  címen, vagy levél útján – 2500 Esztergom, Tündérkert u. 2.- is megteheti.

Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja az Ügyfélnek.

Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

A betegnek joga van az egészségügyi ellátással kapcsolatban a szolgáltatónál panaszt tenni.

Az egészségügyi szolgáltató köteles a benyújtott panaszt kivizsgálni, ennek eredményéről a beteget legfeljebb 30 munkanapon belül írásban tájékoztatni.

Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken.

Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.

Az Ügyfél panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.

 Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.

Központi telefonszám: +36 1 459 4800

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság területi szerveinek listáját itt találja: http://www.nfh.hu/teruleti

Panasza esetén lehetősége van az alábbi békéltető testülethez fordulni:

Budapesti Békéltető Testület

1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10. E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

A magyarországi békéltető testületek listáját itt találja:

http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/bekeltetes.html

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon: 06-1-488-2131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

A szolgáltatás jellegéből adódóan, annak betegjogi részével kapcsolatban a terület betegjogi képviselőjénél is tehet panaszt. A betegjogi képviselői hálózatot az egészségügyért, a szociál- és nyugdíjpolitikáért, valamint a gyermekek és az ifjúság védelméért felelős miniszter által vezetett minisztérium (Emberi Erőforrások Minisztériuma, EMMI) önálló szervezeti egységeként az Integrált Jogvédelmi Szolgálat (IJSZ) működteti.

A betegjogi képviselő – törvényekben és a jogszabályokban meghatározott keretek között – védi a betegek jogait, segíti őket azok megismerésében és érvényesítésében.

VEGYES RENDELKEZÉSEK

A Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. A közreműködő jogellenes magatartásáért a Szolgáltató nem tartozik felelősséggel.

Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az    a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

A Szerződésre mindenben a magyar jog és a magyar jogszabályok, különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az 1997. évi CLIV. törvény („Eütv.”) rendelkezései az irányadóak.

A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.